MESURES PREVENTIVES DE LA FUNDACIÓ ASPRONIS EN RELACIÓ AL CORONAVIRUS SARS-CoV-2

COMUNICAT ACTUALITZAT – 13/03/2020 – 14:00h

Actualitzem i ampliem les mesures que vam anunciar ahir a la Fundació en relació al coronavirus, d’acord amb les darreres de la Generalitat de Catalunya. Les noves mesures són, fins a nou avís:

• Anul·lació de les sessions als serveis d’atenció precoç (CDIAP) i del taller “Eduquem junts”.
  • Suspensió dels serveis d’atenció diürna: Centre Ocupacional (STO), Centre d’Atenció Especialitzada (CAE) i Servei Ocupacional d’Inserció (SOI).
  • Suspensió de l’atenció personal al Servei d’Inserció Laboral (SIL). S’atendrà només per telèfon o per correu electrònic.
  • El personal d’atenció directa dels serveis d’atenció diürna suspesos haurà de donar atenció a les persones als serveis de la Fundació que ho requereixin. Apel·lem a l’excepcionalitat del moment i a la professionalitat i responsabilitat del gran equip de persones que atenem persones més vulnerables.
  • Redistribució dels equips de treball i horaris per controlar la interacció entre persones a:
    • Centre Especial de Treball (manipulats i serveis externs)
    • Servei de transport
    • Servei de menjador
    • Vestidors
    • Oficines i equips tècnics de la Fundació
  • Control de la temperatura corporal de la plantilla abans d’accedir al transport o bé al lloc de treball.
  • Facilitar la conciliació familiar i el teletreball en els casos que sigui possible.
  • Es faran desinfeccions amb empreses externes dels espais on es consideri oportú fer-ho.

D’altra banda, us recordem les mesures anunciades ja ahir, dijous 12 de març:

• Intensifiquem la neteja i la higiene
  • Suspensió de totes les activitats a l’exterior dels serveis d’atenció diürna i residencials, així com les del Club Esportiu i del servei de lleure Andana.
  • Queden restringides les visites de familiars a l’àmbit residencial.
  • Restringides també l’assistència de la plantilla a reunions o formacions.
  • Registre de les entrades i sortides no només de la plantilla i de les persones ateses, si no també de visites i proveïdors i es restringirà el pas a les instal·lacions.
  • La Fundació es reserva el dret a prendre la temperatura corporal a tothom que acudeixi als nostres centres –tant de dins com de fora de l’entitat-.

Donada la vulnerabilitat del col·lectiu que atenem, per la seva protecció i la dels professionals que en tenen cura, demanem expressament prudència i responsabilitat:

• Extremar les precaucions, especialment tenir cura de la higiene i seguir les indicacions del departament de Salut (rentat sovint de mans amb sabó o solució hidroalcohòlica).
  • Davant la mínima sospita, quedar-se a casa i trucar al 061 Salut Respon, on donaran les indicacions oportunes, i comunicar la situació a la Fundació. La primera atenció la fa el 061 al domicili particular. No acudir al centre de referència, ni tampoc al CAP ni a l’hospital.

Us emplacem a seguir l’actualitat informativa pels canals oficials del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. Des de la Fundació ASPRONIS actualitzarem també la informació mitjançant la nostra web i a les xarxes socials on estem presents: Facebook, Twitter i Instagram.

Agraïm la vostra comprensió en aquests moments d’excepcionalitat i especialment la vostra col·laboració.